Reklamácia a vrátenie tovaru

PRAVIDLÁ PRE UPLATNENIE ZODPOVEDNOSTI ZA VADY
 
1)        ÚVODNÉ USTANOVENIA
 
1.1.        Simply You Slovakia s.r.o., so sídlom Kysucká cesta 3, 010 01 Žilina, Slovenská republika, IČO: 35 851 686, zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Žilina, odd.: Sro, vložka č.: 50288/L (ďalej len „Prevádzkovateľ“), ako dodávateľ Tovaru, týmto v súlade so Zákonom o ochrane spotrebiteľa a Občianskym zákonníkom vydáva tieto Pravidlá pre uplatnenie zodpovednosti za vady.
 
1.2.        Účelom tohto dokumentu je poskytnutie informácií Zákazníkom Prevádzkovateľa, ktorí sú Spotrebiteľmi o podmienkach a spôsobe uplatnenia zodpovednosti za vady Tovarov ponúkaných a dodávaných Prevádzkovateľom.
 
1.3.        Tento dokument je umiestnený na viditeľnom mieste v prevádzke a je zverejnený na webovom sídle Prevádzkovateľa www.zlekarne.sk.
 
2)         DEFINÍCIE A INTERPRETÁCIA
 
2.1        Pojmy uvedené v tomto dokumente veľkým začiatočným písmenom majú význam (i) aký im prikladajú všeobecné obchodné podmienky (ďalej len „VOP“) Prevádzkovateľa dostupné na jeho webovom sídle a (ii) aký im prikladá tento dokument. V prípade rozporu medzi týmto dokumentom a VOP, majú prednosť ustanovenia VOP.
 
3)        VADY TOVARU
 
3.1        Tovar má vady, ak nie je v súlade s požiadavkami podľa § 615 Občianskeho zákonníka alebo ak jej používanie znemožňujú alebo obmedzujú práva tretej osoby vrátane práv duševného vlastníctva.
 
3.2        Prevádzkovateľ zodpovedá za akúkoľvek vadu, ktorú má Tovar v čase jeho dodania a ktorá sa prejaví do dvoch rokov od dodania Tovaru. Pri Použitom Tovare Prevádzkovateľ zodpovedá za vady, ktoré má Tovar v čase jeho dodania a ktorá sa prejaví do roka od dodania Tovaru. Ak sa vada prejaví do uplynutia doby podľa predchádzajúcej vety, predpokladá sa, že ide o vadu, ktorú mal Tovar už v čase dodania. To neplatí, ak sa preukáže opak alebo ak je tento predpoklad nezlučiteľný s povahou Tovaru alebo vady.
 
3.3        Ak Prevádzkovateľ zodpovedá za vady Tovaru, Zákazník má právo na (i) opravu Tovaru, (ii) výmenu Tovaru, (iii) zľavu z Ceny, (iv) odstúpenie od Zmluvy.
 
3.4        Zákazník môže odoprieť zaplatiť Cenu alebo jej časť, kým si Prevádzkovateľ nesplní povinnosti, ktoré mu vyplývajú zo zodpovednosti za vady, ibaže Zákazník je v čase vytknutia vady v omeškaní so zaplatením Ceny alebo jej časti. Zákazník zaplatí Cenu bez zbytočného odkladu po splnení povinností Prevádzkovateľom.
 
3.5        Práva zo zodpovednosti za vady a právo Zákazníka podľa bodu 3.3 môže Zákazník uplatniť, len ak vadu vytkol do 2 mesiacov od jej zistenia, najneskôr v lehote podľa bodu 3.2.

 
4)         VYTKNUTIE VADY
 
4.1        Zákazník je oprávnený vytknúť vadu ktorýmkoľvek z nasledovných spôsobov:
 
   (i)    písomne na adrese: Kysucká cesta 3, 010 01 Žilina, Slovenská republika,
   (ii)   e-mailom na e-mailovej adrese: obchod@simply-you.sk.
 
4.2        Pri vytknutí vady je Zákazník povinný uviesť minimálne nasledovné údaje:

  • svoje identifikačné a kontaktné údaje (adresu bydliska, pobytu, príp. sídla, telefónne číslo, e-mail);
  • číslo objednávky Tovaru;
  • označenie a popis vady Tovaru a spôsob, akým sa vada prejavuje / prejavila, ako aj časové vymedzenie, kedy podľa Zákazníka došlo k vade;
  • uvedie, ktorý z nárokov zo zodpovednosti za vady si uplatňuje a akým spôsobom žiada prevzatie vybaveného uplatnenia zodpovednosti za vady (osobné prevzatie, zaslanie poštou alebo e-mailom), prípadne ďalšie potrebné údaje.

 Prevádzkovateľ nezodpovedá za nesprávne alebo neúplné údaje uvedené Zákazníkom pri vytknutí vady, na ktorých opravu alebo doplnenie nie je možné Zákazníka vyzvať.
 
4.3        Prevádzkovateľ poskytne Zákazníkovi písomné potvrdenie o vytknutí vady bezodkladne po vytknutí vady Zákazníkom. Prevádzkovateľ v potvrdení o vytknutí vady uvedie lehotu, v ktorej vadu odstráni. Táto lehota musí byť primeraná. Primeranou lehotou sa rozumie najkratší čas, ktorý Prevádzkovateľ potrebuje na posúdenie vady a na opravu alebo výmenu Tovaru s prihliadnutím na povahu Tovaru a povahu a závažnosť vady. Lehota oznámená podľa predchádzajúcej vety nesmie byť dlhšia ako 30 dní odo dňa vytknutia vady, ak dlhšia lehota nie je odôvodnená objektívnym dôvodom, ktorý Prevádzkovateľ nemôže ovplyvniť.
 
4.4        Ak Prevádzkovateľ odmietne zodpovednosť za vady, dôvody odmietnutia písomne oznámi Zákazníkovi. Ak Zákazník znaleckým posudkom alebo odborným stanoviskom vydaným akreditovanou osobou, autorizovanou osobou alebo notifikovanou osobou preukáže zodpovednosť Prevádzkovateľa za vadu, môže vytknúť vadu opakovane a Prevádzkovateľ nemôže odmietnuť zodpovednosť za vadu; na opakované vytknutie vady sa bod 4.5. nevzťahuje.
 
4.5        Zákazník má právo na náhradu účelne vynaložených nákladov, ktoré mu vznikli v súvislosti s vytknutím vady, za ktorú zodpovedá Prevádzkovateľ a uplatnením práv zo zodpovednosti za vady. Zákazník má taktiež právo na úhradu účelne vynaložených nákladov, ktoré mu v súvislosti s vypracovaním znaleckého posudku alebo odborného posúdenia pri uplatnení zodpovednosti za vady. Právo na úhradu nákladov podľa tohto bodu musí Zákazník uplatniť u Prevádzkovateľa najneskôr do dvoch mesiacov od dodania opraveného alebo náhradného Tovaru, vyplatenia zľavy z Ceny alebo vrátenia Ceny po odstúpení od Zmluvy, inak právo zanikne.
 
4.6        Ak pred uzavretím Zmluvy alebo pred odoslaním Objednávky, Prevádzkovateľ oboznámil Zákazníka, že vady možno vytknúť aj u inej osoby, konanie alebo opomenutie tejto osoby sa na účely zodpovednosti za vady považuje za konanie alebo opomenutie Prevádzkovateľa.
 
5)        ODSTRÁNENIE VADY OPRAVOU ALEBO VÝMENOU TOVARU
 
5.1        Zákazník má právo zvoliť si odstránenie vady výmenou Tovaru alebo opravou Tovaru. Zákazník si nemôže zvoliť spôsob odstránenia vady, ktorý nie je možný alebo ktorý by v porovnaní s druhým spôsobom odstránenia vady spôsobil Prevádzkovateľovi neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti, najmä na hodnotu, ktorú by mal Tovar bez vady, na závažnosť vady a na skutočnosť, či by druhý spôsob odstránenia vady spôsobil Zákazníkovi značné ťažkosti.
 
5.2        Prevádzkovateľ môže odmietnuť odstránenie vady, ak oprava ani výmena nie sú možné alebo ak by si vyžadovali neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti vrátane okolností podľa predchádzajúceho bodu.
 
5.3        Prevádzkovateľ opraví alebo vymení Tovar v primeranej lehote po tom, čo Zákazník vytkol vadu, bezplatne, na vlastné náklady a bez spôsobenia závažných ťažkostí Zákazníkovi s ohľadom na povahu Tovaru a účel, na ktorý Zákazník Tovar požadoval.
 
5.4        Prevádzkovateľ dodá opravený Tovar alebo náhradný Tovar Zákazníkovi na vlastné náklady rovnakým alebo obdobným spôsobom, akým mu Zákazník dodal vadný Tovar, ak sa strany nedohodnú inak. Ak Zákazník neprevezme Tovar v lehote 6 mesiacov odo dňa, kedy ju mal prevziať, môže Prevádzkovateľ Tovar predať. Ak ide o Tovar väčšej hodnoty, Prevádzkovateľ Zákazníka o zamýšľanom predaji vopred upovedomí a poskytne mu primeranú dodatočnú lehotu na prevzatie Tovaru. Prevádzkovateľ bezodkladne po predaji vyplatí Zákazníkovi výťažok z predaja Tovaru po odpočítaní nákladov, ktoré účelne vynaložil na jej úschovu a predaj, ak Zákazník uplatní právo na podiel z výťažku v primeranej lehote uvedenej Prevádzkovateľom v oznámení o zamýšľanom predaji Tovaru. Prevádzkovateľ môže Tovar na vlastné náklady zničiť, ak sa ju nepodarilo predať alebo ak predpokladaný výťažok z predaja nebude postačovať ani na úhradu nákladov, ktoré Prevádzkovateľ účelne vynaložil na úschovu, a nákladov, ktoré by Prevádzkovateľ musel nevyhnutne vynaložiť na jeho predaj.
 
6)        ZĽAVA Z CENY A ODSTÚPENIE OD ZMLUVY
 
6.1        Zákazník má právo na primeranú zľavu z Ceny Tovaru alebo môže odstúpiť od Zmluvy aj bez poskytnutia dodatočnej primeranej lehoty, ak 

   (i)    Prevádzkovateľ Tovar neopravil ani nevymenil,

   (ii)   Prevádzkovateľ odmietol odstrániť vadu podľa bodu 5.2,

   (iii)  Prevádzkovateľ Tovar neopravil ani nevymenil podľa bodu 4.6,

   (iv)  Tovar má rovnakú vadu napriek oprave alebo výmene Tovaru,

   (v)   vada je takej závažnej povahy, že odôvodňuje okamžitú zľavu z Ceny alebo odstúpenie od Zmluvy, alebo

   (vi)   Prevádzkovateľ vyhlásil alebo je z okolností zrejmé, že vadu neodstráni v primeranej lehote alebo bez spôsobenia závažných ťažkostí pre Zákazníka.

6.2        Pri posudzovaní práva Zákazníka na zľavu z Ceny alebo odstúpenie od Zmluvy podľa bodu 6.1 (iv) a (v) sa zohľadnia všetky okolnosti, najmä druh a hodnota Tovaru, povaha a závažnosť vady a možnosť od Zákazníka objektívne žiadať, aby dôveroval v schopnosť Prevádzkovateľa odstrániť vadu.
 
6.3        Zákazník nemôže odstúpiť od Zmluvy, ak sa Zákazník spolupodieľal na vzniku vady alebo ak je vada zanedbateľná.
 
6.4        Ak sa Zmluva týka kúpy viacerých Tovarov, Zákazník môže od nej odstúpiť len vo vzťahu k vadnému Tovaru. Vo vzťahu k ostatným Tovarom môže odstúpiť od Zmluvy, len ak nemožno dôvodne očakávať, že bude mať záujem ponechať si ostatné Tovary bez vadného Tovaru. 
 
6.5        Zákazník po odstúpení od Zmluvy alebo jej časti vráti Tovar Prevádzkovateľovi na náklady Prevádzkovateľa. Prevádzkovateľ po odstúpení od Zmluvy vráti Zákazníkovi Cenu najneskôr do 14 dní odo dňa vrátenia Tovaru Prevádzkovateľovi alebo po preukázaní, že Zákazník zaslal Tovar Prevádzkovateľovi, podľa toho, ktorý okamih nastane skôr.
 
6.6        Prevádzkovateľ vráti Cenu Zákazníkovi alebo mu vyplatí zľavu z Ceny rovnakým spôsobom, aký použil Zákazník pri zaplatení Ceny, ak Zákazník výslovne nesúhlasí s iným spôsobom úhrady. Všetky náklady spojené s úhradou znáša Prevádzkovateľ.
 
7)        ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA
 
7.1         Tento dokument tvorí neoddeliteľnú súčasť VOP a Prevádzkovateľ si vyhradzuje právo ho kedykoľvek meniť aj bez predchádzajúceho upozornenia a súhlasu Zákazníka. Akékoľvek zmeny tohto dokumentu nadobúdajú účinnosť dňom ich zverejnenia na internetovej stránke Prevádzkovateľa.
 
7.2         Tento dokument nadobúda platnosť a účinnosť dňom 01.07.2024

Odstúpenie od zmluvy - formulár stiahnete tu.